Friday, January 27, 2012

Cubaan terakhir calun-calun wanabee winnable candidate di Ampang sanggup mengenepikan arahan Bahagian Ampang

Agak sudah lama Puteri tidak memblog. Maklumlah, janda berhias anak 2 dan kerjapun berhempas pulas mencari nafkah sebagai misi di hospital.

Kebetulan malam tadi , saya berkesempatan berjumpa dengan seorang bekas pesakit di Ampang Puteri yang kebetulan menerima cahaya mata baru seberat 2.83 kg petang tadi. Tahniah, saya ucapkan.

Perjumpaan sejenak dikedai kopi di Ampang Point, membuat terlintas saya membuat posting. Beliau baru pulang dari satu perjumpaan dengan seorang wannabeee yang kini tengah giat membuat program atas nama beliau.
Nampaknya sejak akhir ini macam ada persiapan atau percubaan terakhir untuk menarik perhatian PM bahawa dialah yang patut menjadi calun walaupun dia tahu segala percalunan harus dapat sokongan dari Bahagian. Kalau  betul2 hendak taburlah duit lebih kurang RM 2 juta ke bahagian baru , Ketua Bahagian akan mengangguk meberi sokongan.
Bukan dia sahaja, tetapi dibelakang bukit pun nampak giat menrencanakna program untuk menaikkan nama Presiden JMM (bukan GMM, ya) walaupun apa yang diketahui bahawa sudah ada larangan cawangan membuat program berasingan dengan Pusat Daerah Mengundi.
Yang tidak sedap ini, kegiatan ini sengaja dijalankan untuk mencabar keputusan Bahagian yang tidak mencalunkan dirinya sebagai calun. Kononnya, beliau lagi berpengaruh dikalangan bulatan dalam PM. Dan Dato' Ismail hanyalah ikan kecil dalam lautan poltik Pasifik.
Kawan saya itu mengeluh dan tergelak "Masih ada orang yang hidup matinya bernafsu besar mahu jadi Ahli Dewan Undangan Negeri dan kononnya bercita-cita mahu menjadi Menteri Besar sampaikan sanggup hendak langgar arahan bahagian dan hilang semangat setiakawan."


Puteri
-janji jangan trojan jadi ADUN di Ampang.

No comments:

Post a Comment